Gezegend met een onwaarschijnlijke hoeveelheid lichaamskracht en elegantie bestormde Sergei Polunin op zeer jonge leeftijd de professionele balletwereld. Hij maakte grote indruk en werd de jongste eerste solist die het Londense Royal Ballet ooit had gehad. Toen hij 25 jaar was werd het succes hem echter teveel. Zijn beroemdheid maakte hem zelfdestructief en zijn talent zag hij steeds meer als een zware last dan als een gave. 

★★★★ ‘FASCINEREND portret van een UITZONDERLIJK talent.’ TROUW
★★★★ ‘Het TRAGISCHE VERHAAL van een man die zich gevangene voelt in een lichaam met de ONSTUITBARE DRANG TOT DANSEN.’ NRC HANDELSBLAD
★★★★ ‘FASCINEREND portret van de James Dean van de dans. Wanneer Sergei Polunin op het toneel staat, MOET je blijven KIJKEN.’ 

Deze documentaire biedt een unieke kijk in het leven van een complexe jongeman, die eigenhandig een online-hit van ballet wist te maken. Hij heeft ballet zoals we het kennen volledig weten te veranderen en naar een ander niveau getild. Maar tegen welke prijs? Is het mogelijk je ooit nog vrij te voelen als je het meest waardevolle bezit van de balletwereld bent? De kijker wordt een blik geboden op de kindertijd van Polunin toen hij in de studio al de hoge sprongen van een professional maakte. Ook zien we hem tijdens het hoogtepunt van zijn succes, toen hij zich ongelukkig voelde en uit het Royal Ballet stapte. Het grote publiek kent Polunin voornamelijk van de videoclip van Hozier’s ‘Take Me To Church’ waarin hij dramatisch en gepijnigd over de dansvloer glijdt. De videoclip is ondertussen al meer dan 14 miljoen keer bekeken op YouTube. Onlangs vertelde Polunin aan The Guardian dat hij toch hoopt terug te keren bij het Royal Ballet, maar dan als gastartiest. De reden? Zodat hij meer kan dansen met de eveneens beroemde balletdanseres Natalia Osipova, met wie hij inmiddels een relatie heeft. 

Modal Title

Any content could go in here.

×