De nieuwste film van tweevoudig Gouden Palm-winnaar Michael Haneke (‘Amour’, ‘Das Weisse Band’) met in de hoofdrol Isabelle Huppert (‘Elle’) en Jean-Louis Trintignant (‘Amour’) is een relevant drama, vermomd als een satanische soap, over Europese identiteit en de wijze waarop we via technologie verbinding zoeken. 

★★★★ De Filmkrant ★★★★ de Volkskrant ★★★★ TROUW

De rijke doch ongelukkige en bovenal angstige familie Laurent woont in een groot landhuis in Calais alwaar de verschrikking van de Europese vluchtelingencrisis constant voelbaar is. Anne Laurent (Huppert) staat aan het hoofd van een groot bouwbedrijf, dat ze overneemt van haar dementerende vader Georges (Trintignant). Ze heeft haar handen vol aan de gevolgen van een recent ongeluk op de bouwplaats en aan haar volledig losgeslagen zoon. Ondertussen weet haar broer zich ook geen raad met zijn kind. Van zijn zieke ex-vrouw neemt hij de zorg over voor hun twaalfjarige bijdehante dochter Eve met wie contact onmogelijk lijkt. Eve kan beter overweg met opa Georges, die eigenlijk liever uit het leven wil stappen. De generatiekloven en onderlinge spanningen zetten de verkrampte familiebanden op scherp. 

 

★★★★ de Volkskrant
‘Secuur, indringend en soms geestig’
‘Een prachtige rol van Jean-Louis Trintignant’
‘Haneke is weer helemaal Haneke’ 

★★★★ Trouw
‘Dit is Haneke op z’n vrolijkst en misschien ook op zijn meest cynisch’
‘HAPPY END is een echte Haneke’ 

★★★★ Algemeen Dagblad
‘Biedt genoeg stof tot nadenken’

★★★★ NRC
‘Alles waar Haneke voor staat in één film’

★★★★ VPRO Gids
‘Fantastisch gespeeld door Jean-Louis Trintignant’
‘Bijtend, scherp en zwart-komisch’

★★★★ De Filmkrant
‘Gevaarlijk scherp’
‘Treffend’

Modal Title

Any content could go in here.

×