In About Endlessness worden we door de wereld geleid door de zachte stem van een vrouw. Het is een soort sprookjesstem, een Scheherazade die ons het eeuwige verhaal vertelt van de levens en het streven van de mensheid. 

★★★★ - De Morgen   ★★★★ - NRC

Geleid door de stem, zien we de handelingen van de mens en het leven in al zijn banaliteit en grootsheid door een reeks schijnbaar triviale momenten die de pracht van het leven weerspiegelen: een meisje grijpt voor de eerste keer de hand van een geliefde jongen; een vader bindt de veters van zijn dochter in de stromende regen; een jonge vrouw wacht op haar afspraak - maar ook momenten waarin menselijke wreedheid in al haar banaliteit wordt getoond - een man sleept een kruis; een kreupele oorlogsveteraan zit aan de kant van de weg; een vader houdt zijn dode zoon in zijn armen - als de hoorn des overvloeds van het leven zelf.

In de pers

★★★★ ''De lach der wanhoop, precies wat we in deze tijden nodig hebben.'' 
- De Morgen


★★★★ ''About Endlessness ontving afgelopen najaar in Venetië de Zilveren Leeuw voor beste regie en sluit qua stijl aan bij Anderssons laatste films, waaronder het eveneens gelauwerde A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence (2014).'' 
- NRC

''Met ‘About Endlessness’ heeft Roy Andersson wederom een duistere, pijnlijke, maar ook komische en interessante reflectie gemaakt over de hobbels van het dagelijkse leven.''
- Cinemagazine

Modal Title

Any content could go in here.

×