In een semi-industriële zone aan de rand van een stad, ergens in het zuiden van Europa, bedrijft een jong stel de liefde in hun auto, off-road, omringd door zwerfhonden. Daarna beginnen ze met hun dagelijks werk: het ophalen van overleden huisdieren om ze naar het dierencrematorium te brengen en later de as aan de eigenaren terug te geven. 

★★★★ - NRC  ★★★ - Trouw  ★★★ - de Volkskrant

Langzaam maar zeker wordt duidelijk hoe het koppel zich verhoudt tot leven en dood. Naast hun werk verzamelen ze tijdens hun ritten ook doodgereden, anonieme dieren. Ook die cremeren ze, met zorg en aandacht. In dit desolate landschap geeft het stoïcijnse doorzettingsvermogen van het stel ruimte om hun liefde te laten groeien, tot het moment dat ze zelf een dier aanrijden. Zal dat het einde van hun relatie en hun baan betekenen?

In de pers

''Kala azar is een opmerkelijke en rijke film die tot nadenken aanzet.''
- NRC

''Kala Azar is een onderdompeling in een poëtisch getoonzet drama.''
- Trouw

''Rafa geeft ­weinig handvatten om het gesloten ­bestaan van de twee te doorgronden, waarmee de film prikkelend én ­frustrerend is.''
- Het Parool

''Wanneer de Griekse videokunstenaar Janis Rafa in haar speelfilmdebuut Kala azar (begin dit jaar bekroond met de prijs van de Nederlandse filmkritiek op het filmfestival van Rotterdam) haar beelden laat spreken, is ze op haar best.''
- de Volkskrant

Modal Title

Any content could go in here.

×