Dutch Media Week is hét mediafestival van Nederland waar the heart of the story centraal staat. Van 4 t/m 13 oktober 2019 kan heel Nederland - van jong tot oud, van gebruiker tot professionele mediamaker - zich onderdompelen in, laten verrassen en inspireren door en leren met media. Van creatie en techniek tot de impact die media hebben op ieders leven. Een festival waarin bijzondere en actuele verhalen van - en over - media vertelt en ontdekt worden.

Het festival wordt georganiseerd door Beeld en Geluid, in nauwe samenwerking met de gemeente Hilversum en Hilversum Marketing.  www.dutchmediaweek.nl

Programma Dutch Media Week bij Filmtheater Hilversum:

Podcasten voor beginners - zaterdag 5 oktober van 13.30 tot 15.00 uur
Wil je starten met het luisteren naar podcasts, maar weet je niet precies hoe en waar je naar kunt luisteren? Prijswinnend podcastmaker Simon Heijmans legt je uit hoe je een goede start maakt. Tijdens deze talkshow laat hij fragmenten horen uit zijn eigen bejubelde serie 'De brand in het landhuis' en bespreekt met andere podcastliefhebbers de beste Nederlandstalige podcasts van dit moment. Een inspirerende podcast-luistersessie die je niet mag missen!

Kaartjes voor dit programma-onderdeel van Dutch Media Week zijn €2,50 (te koop via onze website) en inclusief een koffie naar keuze. 

Hilversum in Gesprek Extra met Frits van Exter - zondag 6 oktober van 15.30 tot 16.30 uur
Hoe betrouwbaar zijn onze media? Met Frits van Exter, voorzitter van de Raad voor de Journalistiek en oud-hoofdredacteur van Trouw en Vrij Nederland.

Kijk hier voor meer info en tickets.

Vloggen voor beginners - zondag 6 oktober van 11.00 tot 12.00 uur
Globe Centrum voor Kunst & Cultuur en Filmtheater Hilversum presenteren een uur in het filmtheater over vloggen.

Kees van Oorschot, docent en directur van Globe, gaat in gesprek met filmmaker Issa Shaker over het maken van een succesvolle vlog en er is gelegenheid om vragen te stellen. Cursisten die de cursus vloggen van Issa Shaker volgden in september bij Globe, presenteren hun werk op het grote scherm.

Issa Shaker (afkomstig uit Oost-Jeruzalem) studeerde Communicatie en werkte als cameraman en editor voor de BBC in de Palestijnse gebieden. Daarnaast is hij filmmaker en trainer gespecialiseerd in viral video's. Zijn eigen video’s leverden wereldwijd meer dan 200 miljoen views op. Hij helpt vloggers, journalisten en organisaties bij het maken van succesvolle content. 

Meld je aan via info@globeckc.nl (vol=vol). Voor meer info: www.globeckc.nl

Virtuele galerie Hilversum - zaterdag 5 en zondag 6 oktober van 11.00 tot 17.00 uur
Kunstenaarsvereniging GSA exposeert tijdens Dutch Media Week 

Tijdens Dutch Media Week zal Galerie Hilversum haar eerste virtuele expositie aan Hilversum tonen. Met een 3D-bril loopt de bezoeker een virtuele museumruimte binnen waar meer dan 50 kunstwerken te zien zijn. Dit is een unieke gelegenheid om kennis te maken met de eerste virtuele tentoonstelling in zijn soort. In het weekend van 5 en 6 oktober te vinden naast het Filmtheater Hilversum.

Galerie Hilversum is ontstaan vanuit GSA, met als doel mensen te raken, te inspireren en te verrassen.

GSA Het Gooisch Scheppend Ambacht werd op 13 mei 1949 opgericht. 65 Keramisten, handwevers, leerbewerkers, edelsmeden en houtbewerkers hadden zich aangesloten bij de nieuwe Gooise kunstvereniging. De Hilversumse burgemeester Van Hellenberg Hubar ondersteunde het initiatief van harte en stelde de burgerzaal beschikbaar voor de eerste tentoonstelling. Kunstenares Hil Andringa was de drijvende kracht achter het GSA. Vanuit het GSA is Galerie Hilversum gestart. Regelmatig exposeren de leden met gemeenschappelijke thema’s. Galerie Hilversum wil vernieuwen, verrassen en boeien. Vandaar deze opstap naar de virtuele wereld voor de kunst.

In samenwerking met Marcel Geraeds van Sololux en Vincent van der Geest, lid van de vereniging, is deze expositiemethode ontwikkeld. Zo kan op een attractieve manier op een klein oppervlak een volledige expositie neergezet worden. Het project is nog volop in ontwikkeling en tijdens Dutch Media Week zal een Pilot-versie getoond gaan worden. GSA verwacht in het eerste kwartaal van 2020 een definitieve versie te kunnen tonen waarin alle objecten 3D te zien zijn. Dat gaat zo ver dat de lijst van het schilderij gevoelsmatig aanraakbaar is.

Dit project wordt financieel mogelijk gemaakt door Gemeente Hilversum en het Prins Bernard Cultuurfonds.

Je vindt deze expositie in het gebouw links naast Filmtheater Hilversum. Toegang is gratis.




Deel dit bericht:

Modal Title

Any content could go in here.

×